انواع تلویزیون شهری

عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری

عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری

عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری به نکات و مواردی گفته می شود که در بهبود کارایی این تجهیزات و بهره مندی از حداکثر مزایای آنها تاثیر بسزایی دارند. چراکه این ابزار به عنوان یکی از روش های تبلیغاتی نوین با بازدهی بالا برای فروش محصولات به شمار می رود که کسب و کارهای زیادی علاقمند به استفاده از آن هستند. به همین دلیل برای افزایش آمار بازدید مخاطبان و جلوگیری از اتلاف هزینه هایی که برای ساخت و نصب آن صرف شده اند، یادآوری هرآنچه که در کارکرد بهتر و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها تاثیرگذار هستند، ضروری به نظر می رسد و می بایست خریداران و استفاده کنندگان از نمایشگرهای شهری به آن توجه داشته باشند. بر همین اساس در ادامه این مقاله قصد داریم برخی فاکتورهای مهم و عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری را برشمرده و راهنمایی های لازم را ارائه نمائیم.

 

مهمترین مزایای تلویزیون های شهری

  • برخورداری از تنوع رنگی 16 میلیونی با هدف نمایش محتوای باکیفیت
  • دارای بیشترین بازدهی برای کسب و کارها
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • دید مناسب در طول شبانه روز
  • تولید کمترین میزان گرما در محیط نصب نمایشگرهای شهری
  • عدم تولید تشعشعات و امواج مضر
  • قابلیت اجرا در ابعاد و انداره های متفاوت بنابر خواست متقاضی
  • قابلیت استفاده در محیط های مختلف با شرایط دمایی و آب و هوایی گوناگون
  • ارائه محتوای تبلیغاتی باکیفیت، پویا و جذاب
  • مراقبت راحت و کم هزینه به واسطه نوع طراحی و سادگی عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری
  • وضوح و روشنایی مطلوب به طوری که تابش مستقیم نور خورشید، خللی در دید ایجاد نمی کند.
  • روشی مدرن و کار آمد برای استفاده در تبلیغات امروزی
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای استفاده با هر هدف و شرایطی
  • قابلیت استفاده برای هر نوع تبلیغات و با هر نوع محتوایی
  • ماندگاری بالاتر و هزینه های بسیار کمتر در طولانی مدت نسبت به تبلیغات چاپی

 

لزوم مراقبت و نگهداری از تلویزیون های شهری

با توجه به مزایای متعدد و ارزشمند نمایشگر های شهری که در بخش قبل مورد اشاره واقع شدند و همچنین از آنجایی که کاربرد این تجهیزات با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات به اوج خود رسیده، این روزها ضرورت رعایت اصول و عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

از طرفی این تابلوهای LED از قطعات متعددی تشکیل شده اند که کارکرد صحیح آنها مستلزم مراقبت ویژه و شناخت نحوه عملکردشان خواهد بود. اگرچه این نمایشگرهای دیجیتال از مقاومت مطلوبی در برای عوامل محیطی و برخی آسیب های وارده به آنها برخوردار هستند ولی برای افزایش طول عمر و کاهش احتمال خرابی آنها، بهتر است از این تجهیزات، مراقبت ویژه ای به عمل آورید.

با این وجود بدیهی است که در مواردی به دلایل مختلف، ناگزیر به تعمیر و یا تعویض برخی از قطعات آن باشید که در این صورت نیز بایستی برای تعمیر آنها، دقت زیادی را برای شناخت افراد متخصص و کارآزموده به خرج داده تا احتمال صدمه و یا آسیب ناشی از عدم تجربه و تخصص افراد ناکارآمد را کاهش دهید.

عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری

عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری

اگرچه احتمال خرابی نمایشگرهای شهری در مقایسه با برخی دیگر از لوازم و تجهیزات الکترونیکی بسیار پایین تر است و این نوع تجهیزات دیجیتال کمتر در معرض آسیب و خرابی قرار می گیرند؛ اما بدیهی است که در صورت عدم نگهداری صحیح و مراقبت اصولی، امکان خرابی آنها نیز همانند هر نوع وسیله دیگری نیز محتمل خواهد بود. با این حال برخی از نکات و توصیه ها نیز وجود دارند که با لحاظ کردن و رعایت آنها می توان تا درصد بالایی مانع از آسیب تلویزیون های شهری شد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها مروری خواهیم داشت:

 

  • جلوگیری از ضربه به تلویزیون

یکی از نکات با بهتر بگوئیم عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری که رعایت آن تا حد بسیار زیادی مانع از خرابی و صرف هزینه های بالا برای تعمیر آن خواهد  شد، جلوگیری از ضربات احتمالی به این نمایشگرها است. همانطور که گفتیم این تجهیزات از مقاومت بالایی برخوردار هستند و به راحتی دچار آسیب نمی شوند. اما در شرایطی که ضربه شدید و محکمی به تلویزیون وارد گردد دیگر نمی توان سلامت آن را تضمین نمود و می بایست به فکر تعمیر و رفع مشکلات به وجود آمده بود. لذا توصیه می شود که از برخورد ضربه به این تجهیزات تا حد امکان پیشگیری نموده و آنها را به گونه ای نصب و جایگذاری کنید که احتمال صدمه دیدن آنها تا حد امکان کاهش یابد.

 

  • نصب تلویزیون در ارتفاع مناسب

در صورتی که ارتفاع مناسبی را برای نصب تلویزیون شهری در نظر بگیرید، دسترسی افراد و یا احتمال برخورد اجسام با تابلو بسیار کاهش خواهد یافت. این موضوع به ویژه برای مکان های شلوغ و پررفت و آمد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این ترتیب تعیین یک ارتفاع مناسب برای نصب تابلو به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری به حساب می آید که عملا مانع از دستکاری افراد و یا صدمات ناشی از ضربه یا برخورد اجسام با تلویزیون می شود.

 

  • دقت در جابه جایی تلویزیون

ساختار تلویزیون های شهری، ماژولار یا متشکل از قطعات کوچکتری به نام ماژول می باشد که این اجزا در برابر ضربات وارده به تابلو یا صدمات ناشی از جابه جایی و برخورد با سطوح، بسیار آسیب پذیر و ضعیف هستند. بنابراین بهتر است دقت زیادی را برای حمل و جابه جایی آنها به خرج دهید. این موضوع به ویژه برای مشاغل و اهدافی مانند نمایشگاه ها که نیازمند تغییر و حرکت مداوم این تابلوها هستند، اهمیت زیادی دارد.

 

  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت

بحث دما و جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت نیز از عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری به حساب می آید. بهترین وضعیت برای کارکرد بهینه این تجهیزات، دمای معتدل است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، کاهش احتمال ورود آب به داخل سیستم است که در صورت بی توجهی به آن، ممکن است مشکلات زیادی به دنبال داشته باشد. البته لازم به اشاره است که احتمال نفوذ و راه پیدا کردن آب به داخل تلویزیون بسیار پایین است اما با این حال می بایست تدابیر لازم در این باره اندیشیده شود تا در صورت استفاده از این تجهیزات در محیط های باز، نگران آسیب های ناشی از رطوبت و بارندگی ها نباشید.

 

  • کنترل نوسانات برقی

یکی از مهم ترین علل خرابی و مشکلات نمایشگرهای شهری به نوسانات برق و عدم کنترل آن مربوط می شود. بنابراین مورد مهم دیگری که از جمله عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری به شمار می آید، پیش بینی های لازم برای جلوگیری از صدمات ناشی از نوسان برق می باشد. این تجهیزات اغلب به چیزی در حدود 30 وات انرژی برق نیاز دارند و معمولا تنها در ماه های خاصی از سال مانند فصل تابستان، بیشتر شاهد این نوسانات هستیم. لذا می بایست بهترین تصمیمات را برای رفع این مشکل اتخاذ نمود.

 

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش شد تا موارد و فاکتورهایی را تحت عنوان مهم ترین عوامل موثر در نگهداری تلویزیون شهری برشمرده و با هدف افزایش دوام و کارایی این تجهیزات آنها را گوشزد نمائیم. با این حال نکات بسیاری در نگهداری و کارکرد بهینه تلویزیون های شهری نقش دارند که بیان تمام آنها از ظرفیت این مبحث خارج است. اما بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که ممکن است با وجود رعایت تمام موارد فوق، بازهم به دلایلی، دستگاه شما دچار عیب و خرابی شود. در این صورت نیز جای نگرانی نیست و با مراجعه به افراد متخصص و کارآزموده به راحتی می توان آنها را برطرف نمود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *