انواع تلویزیون شهری

قیمت تلویزیون شهری داخل سالن

قیمت تلویزیون شهری داخل سالن با توجه به نوع، امکانات و نوسان قیمت روز این تجهیزات، متغیر است و برای اطلاع از آن می بایست از مراکز ساخت و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی استعلام بگیرید. البته لازم به گفتن است که قیمت تلویزیون های سالنی در مقایسه با نمونه محیطی یا خارج سالن، تا حدودی مناسب تر بوده و به همین دلیل تقاضا برای خرید و استفاده از آنها با هدف استفاده در همایش ها و مراسم های مختلف نیز بیشتر می باشد. البته مجموعه عوامل مشترکی در تعیین قیمت این تجهیزات، مؤثر هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. لذا توصیه می شود در صورتی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با انواع، مشخصات و قیمت تلویزیون شهری داخل سالن هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

تلویزیون شهری سالنی یا ایندور

تلویزیون شهری داخل سالن یا ایندور یکی از تجهیزات پرکاربردی است که از آن برای نمایش محتوای تصویری در محیط های سرپوشیده مانند کنسرت ها، سالن های همایش و کنفرانس بهره برده می شود. این ابزارها را می توان یک جایگزین عالی برای ویدیو پروژکتورها دانست که دارای کیفیت و رزولیشن بالاتری هستند. البته سیستم سالنی تلویزیون های شهری در مقایسه با نمونه محیطی یا بیرونی آنها، دارای شدت نور و کنتراست پایین تری هستند و از همین رو تماشای تصاویر از این طریق، باعث خستگی چشم نمی شود. علاوه بر آن، تراکم پیکسلی این نمایشگرها نیز که عامل مهمی در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن به حساب می آید نسبت به نوع خارج سالن آنها نیز کمتر بوده و از فواصل نزدیک می توان پیوستگی تصاویر را احساس کرد.

 

معرفی انواع تلویزیون شهری ایندور

به طور کلی می توان تلویزیون های شهری داخل سالنی را در انواع زیر دسته بندی و معرفی کرد:

1- نمایشگرهای مخصوص استیج

از نام این تلویزیون شهری پیداست که برای نصب در سالن مراسم های بزرگی همچون کنسرت و با هدف نمایش تصاویر و افکت های صحنه کاربرد دارد. این دسته از تجهیزات الکترونیک دارای ابعاد بزرگ تری هستند و به همان نسبت، تراکم پیکسلی بهتر و بالاتری نیز دارند و تصاویر با کیفیت و وضوح مطلوب ارائه داده می شوند. نوع و ترتیب چیدمان این نمایشگر ها نیز به صورت عمودی و افقی، امکانپذیر بوده و همین امر باعث جذابیت بیشتر استیج می شود. لازم به گفتن است که ساختار این تجهیزات متشکل از کابینت هایی با ابعاد کمتر از یک متر است که تعیین کننده قیمت تلویزیون شهری داخل سالن نیز می باشد.

2- تلویزیون شهری مخصوص همایش

معمولا برای ارائه مطالب در سالن های همایش، وجود یک نمایشگر که از کیفیت و خوانایی لازم برخوردار باشد، ضروری است. این کار قبلا توسط ویدئو پروژکتور انجام می شد که استفاده از آن دارای مشکلات خاص خود بود. اما با روی کار آمدن نمایشگرهای شهری و قابلیت های متنوع و کیفیت آنها در نمایش محتوا، امروزه از این نمایشگرها در سالن های همایش استفاده گسترده ای می شود. علاوه بر امکان کنترل از اتاق فرمان، این سیستم قادر به پشتیبانی از فرمت های مختلف محتوا مانند ویدئو، عکس، پاورپوینت، تکست نیز هست.

3- نمایشگر LED مخصوص کنفرانس

نوع دیگری از نمایشگرهای قابل استفاده در فضاهای بسته، مخصوص کنفرانس هستند که در این دسته از تجهیزات نیز برخورداری از کیفیت مطلوب جهت نمایش مناسب مطالب بسیار با اهمیت است. ضمن اینکه تراکم پیکسلی یا دات پیچ این تلویزیون برای نمایش پیوسته تصاویر پایین می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده تلویزیون های Indoor

اجزای مهم و تشکیل دهنده نمایشگرهای ایندور را می توان به شرح زیر دانست که هریک نقش مهمی در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن دارند:

  • ماژول LED

اصلی ترین اجزای سازنده تلویزیون های شهری، ماژول های LED هستند که بیشترین تاثیر را روی کیفیت تصاویر دارند. این قطعات، مسئولیت نمایش تصاویر توسط پیکسل های LED قرار گرفته بر روی آن را دارا می باشند.

  • پاور یا منبع تغذیه

این بخش، وظیفه تامین انرژی مورد نیاز تابلو را بر عهده دارد و مبدل برق شهری به DC است. ولتاژ لازم برای این نمایشگرهای LED معمولا 5 ولت است اما انتخاب پاور بایستی با توجه به مقدار مصرف ماژول های LED صورت بگیرد.

  • برد یا کارت کنترل

کارت کنترل یکی دیگر از اجزای مهمی است که تاثیر مهمی در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن دارد. نقش این قسمت، دریافت اطلاعات از اپراتور و نمایش بر روی ماژول های LED است.

  • پردازنده تصویر

ویدیو پروسسور یا پردازنده تصویر نیز نقش یک رابط میان تصاویر ورودی ونمایشگر LED را دارد. به این ترتیب، تصاویر برای ارسال روی نمایشگر، انتخاب و تغییر اندازه داده می شوند.

  • سازه یا استراکچر

سازه تلویزیون نیز که شامل بدنه و پایه است، با توجه به ابعاد نمایشگر و مقدار نیروهای وارده بر آن طراحی و ساخته می شود. البته در نظر گرفتن یک فضای اضافی برای تعمیرات و نصب نیز بسیار با اهمیت است.

  • سیستم تهویه یا سرمایش

از آنجایی که فعالیت دائم قطعات الکترونیک، همراه با ایجاد گرما است؛ نصب یک سیستم سرمایشی برای تهویه هوای داخل اتاقک تلویزیون ضروری است و بی توجهی به این مسئله قطعأ به نمایشگر آسیب میرساند.

 

 

قیمت تلویزیون شهری داخل سالن

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، نمایشگرهای دیجیتال سالنی بسته به نوع کاربری در مدل های مختلفی طراحی و ارائه می گردند. به همین دلیل بدیهی است که از نظر قیمت و هزینه ساخت نیز با یکدیگر متفاوت باشند. درواقع پارامترها و متغیرهای گوناگونی در این اختلاف قیمت نقش دارند که مهمترین آنها کیفیت و تراکم پیکسلی این تجهیزات است. به این معنی که این نمایشگرهای دیجیتال از کنار هم قرار گرفتن ماژول های  LEDساخته می شوند که تعداد ماژول ها و پیکسل هایی که عمدتأ SMD , DIP, LED  هستند، تاثیر عمده و قابل ملاحظه ای در هزینه های تمام شده تلویزیون های داخل سالن دارند. علاوه بر آن، موارد دیگری نیز تعیین کننده قیمت تلویزیون شهری ایندور هستند  که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت.

 

عوامل مؤثر بر قیمت تلویزیون شهری سالنی

قیمت تلویزیون شهری داخل سالن را می توان متاثر از فاکتورهای زیر دانست:

  • ابعاد و اندازه تلویزیون

ابعاد نمایشگر نیز یکی دیگر از عواملی است که بر هزینه ساخت نمایشگرهای شهری، تاثیر عمده و قابل توجهی دارد. درواقع هرچه اندازه این تجهیزات بزرگتر باشد، متریال و قطعات بیشتری برای ساخت و تجهیز آن مورد نیاز خواهد بود.

  • فن یا خنک کننده

در پاراگراف های قبل نیز در این رابطه صحبت شد که برای کاهش گرمای تولید شده توسط پاور، وجود یک سیستم خنک کننده با هدف عملکرد بهتر و جلوگیری از آسیب های احتمالی، لازم و ضروری است. این کار اگرچه دربردارنده هزینه هایی است اما به کارایی و عمر مفید دستگاه کمک زیادی می کند.

  • بدنه و پایه تابلو

نوع بدنه و همچنین طراحی و نمای پایه ها نیز فاکتور مهم دیگری هستند که در محاسیه قیمت تلویزیون شهری داخل سالن لحاظ می گردند. درواقع با توجه به اهمیت جلب توجه مخاطبین، بهتر است جلو و طراحی این بخش از تابلو، چشمگیر و خاص باشد.

  • کیفیت قطعات

مورد بعدی که با هزینه های بهره برداری از نمایشگر شهری، ارتباط مستقیم دارد، نوع متریال و قطعات مورد استفاده و کیفیت آنها است. بنابراین جنس بدنه، کابینت ‌ها، نوع ماژول ها، کیفیت پاور، مین برد، ویدیو پروسسور و… مواردی هستند که از نظر کارایی و کیفیت باید به آنها توجه داشت.

  • اقدامات و تجهیزات امنیتی

پیش بینی سیستم های امنیتی و تجهیزات ایمنی برای محافظت از نمایشگر و جلوگیری از دستبرد سارقین یا هکرها نیز مواردی هستند که در قیمت تلویزیون شهری داخل سالن نقش پررنگ و حائز اهمیتی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *